Als er wind is

 

Nog steeds hoor ik Rooie Nel
Nadat ze niet naar beneden wilde komen.
Let wel: ze was van rijstpapier, ver daarboven
Veel te hoog om te dalen. De wind
Hield veel van haar en Nel had veel kabaal.
En de hemel aan het eind van de lijn:
En rats rukte de lijn zich los,
En de hemel die niet terugblies,
Maar was zoals hij altijd was, vertraagd en dichtbij
In het verreweg blauw; net als dooie Rooie Jan.

Rooie Nel was gevlogen, en aan haar blik
Durfde ik niet te denken; de lijn viel lange tijd
Langzaam op de grond. Ik was bang om
Haar te grijpen. Rooie Nel was in de hemel,
Net als God. Mijn verjaardag was over:
Iedereen wist dat, en groef een gat, en zette
Er een steen op, en naast de steen van Rooie Jan
Hij stierf voordat ik werd geboren, en dat was droef.
Dalen viel haar zo zwaar; en tuiten.

 

.

6 gedachten over “Als er wind is

Geef een reactie

