kathedraal

 

ik ben een architect
deze schamele segmenten
van bewustzijn
staan in mijn tekenmap

je kent mijn werk misschien
station kapsalon of
de sinistere slurp, slingerend van
ver voor christus tot vorige week

het zijn de kleine dingen echter
die mijn moeder trots maken
het binnenshuis afvoersysteem
voor verwaterde brokstukken en

het transparant haarnetje
dat ik heb ontworpen voor
monumentale gewaande lucht
objecten: een achterwaarts

biokosmisch gevaarte dat ik
“kathedraal van zero” noem
denkbaar dat we hem afstellen
op bidden, of op betuigen
dat we bestaan

 

.
.

Geef een reactie

