een SCHREEUWEND gedicht

.

Dit is een SCHREEUWEND gedicht
Geen zacht bloeiende bloemen gedicht
Geen fluister-in-mijn-oor gedicht
EEN SCHREEUWEND GEDICHT

Dit is een BAKSTEEN gedicht
Geen scherp geformuleerd gedicht
Geen stemt-tot-nadenken gedicht
EEN BAKSTEEN GEDICHT

Dit is een HARDHOREND gedicht
Een wat?
Ik zei een HARDHOREND GEDICHT

Dit is een BRIL KWIJT gedicht
we testen even je gezichtsvermogen
Nee, geen SCHURFTMIJT
probeer de volgende regel opnieuw-
Ziet je? EEN BRIL KWIJT GEDICHT
Waar kan die in ’s hemelsnaam zijn?

Dit is een WAAR IS MIJN? gedicht
WAAR IS MIJN GEDICHT gebleven
Heb jij het soms gezien?
Je spoelde het DOOR DE PLEE?
Nee oelewapper, niet grappig
Ik was er niet eens klaar mee

Dit is een RECHT VOOR JE RAAP gedicht
Lees het terwijl je in bed ligt
TV kijkt
strijkt
de krant leest
behangt
de poes scheert
een bad neemt
de auto wast
met de buren spreekt
tuiniert
Dit is een RECHT VOOR JE RAAP GEDICHT

Dit is een LAAT MAAR WAAIEN GEDICHT
Najagen heeft geen zin
laat maar waaien
wellicht vraag je je af
of je iets hebt gemist

.

.

2 gedachten over “een SCHREEUWEND gedicht

Geef een reactie

